null

Kategórie
 
 
 
 
 

Jarný športový tréning začína. Ako sa pripraviť?

Nastal čas, kedy vymeníme telocvične za čerstvý vzduch - jarná futbalová príprava a jarný tréning začínajú. Pohyb vonku na vzduchu a slnku dodáva energiu a zlepšuje aj imunitný systém. Každý z nás chce tieto benefity, ktoré prináša jarný tréning využiť čo možno najviac - preto si musíme dávať pozor na riziká, ktoré takýto jarný tréning prináša. Nepodceňte pitný režim, regeneráciu ani vhodné športové oblečenie.

Regenerácia je dôležitá

Regenerácia je po akomkoľvek behu aj futbalovom tréninguje kľúčová. Doprajte si dostatok času na oddych a regeneráciu - napríklad na plávanie alebo saunu. Ak regeneráciu podceníme, hrozí nám zranenie a vypadneme z tréningu práve pred začiatkom sezóny, čo by si nijakého futbalistu nepotešilo.  Základom myslenia športovca je pochopiť fakt, že organizmus sa nezlepšuje len tréningom, ale aj následným odpočinkom, počas ktorého sa obnovia zdroje energie a telo sa pripraví na ďalšiu záťaž.

Nie veľa, ale pravidelne

Špičkoví športovci radia, aby ste to nepreháňali. Práve jar je obdobím, kedy von vybehne mnoho nových a namotivovaných jarných bežcov, ktorí však často nevedia odhadnúť svoje sily. Odporúčanie je behať alebo trénovať na začiatku prípravy asi 3 hodiny týždenne. Ako doplnok fitness centrum alebo cviky s vlastnou váhou.

Pitný režim

Poznáte to - jarná futbalová príprava býva náročná a telo pri tejto vyššej záťaži potrebuje dostatok tekutín. Dôležité však je nielen dodržiavať pitný režim, ale aj piť správne tekutiny. Ak sa  chystáte na jarný tréning vonku, trvajúci dlhšie ako 60 minút, vezmite si so sebou fľašu s vodou. V prípade, že cvičenie bude trvať viac ako 90 minút, zvážte aj športový nápoj alebo minerálne vody. Po behu alebo futbalovom tréningu by sme si mali dopriať minerálne vody, pretože telo pri tréningu stráca práve  minerály. Okrem toho minerálne vody a ich pitie počas behu pomáha aj detoxikácii organizmu, posilňuje imunitný systém a redukuje bolesť svalov - svalovicu. 

Myslite na vhodné oblečenie

Počasie vonku a teploty môžu byť na prvý pohľad príjemné, no jarné počasie vie byť veľmi nepríjemné. JArné slnečné lúče nás ľahko dokážu oklamať. Pred tréningom teda určite vyberte vhodné športové oblečenie a obuv na jarnú prípravu. Zváže pri rozhodovaní nielen teplotu, ale aj prípadný dážď a vietor. Odporúčame využiť vrstvenie a kvalitné športové oblečenie na jarný tréning. Na tričko si dajte aspoň ľahkú športovú vetrovku, na každý tréning si vezmite aj náhradné tričko alebo dres. Ak sa vám nechce hľadať jednotlivé kusy športové oblečenia skúste pozrieť na GIVOVA SPORT BOX, čo je kompletná výbava na jarnú prípravu - obsahuje súpravu Tuta Visa, futbalový dres a trenírky Kit Vittoria, štulpne, čiapku a športovú tašku. Ak ocenímte pri téningu aj bundu, pozrite sa na GIVOVA BOX VITTORIA. Alebo si vyberte iné športové boxy a sety z našej ponuky.

 

...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia